Innowacja to słowo, które w potocznym rozumieniu oznacza ,,ulepszanie”, ,,wprowadzanie nowych rozwiązań”, ,,modernizację”, czy też ,,pozytywną zmianę”. Wprowadzając innowacje pedagogiczne w Szkole Podstawowej nr 16 autorzy, czyli nauczyciele naszej szkoły, wyszli naprzeciw zmianom dokonującym się we wszystkich sferach związanych z nauczaniem i wychowaniem. Głównym celem wdrażanych innowacji jest rozwijanie zdolności umysłowych, fizycznych oraz artystycznych naszych uczniów.
Akty prawne regulujące wprowadzenie innowacji pedagogicznej:
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki. (Dz. U. z dnia 15 maja 2002 r.)
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 24 sierpnia 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki(Dz. U. z dnia 26 sierpnia 2011 r. . Nr 176 poz. 1051)
W roku szkolnym 2011/2012 w Szkole Podstawowej nr 16 wdrażane są następujące innowacje pedagogiczne:
,,Rozwijanie postawy twórczej dzieci na zajęciach w świetlicy szkolnej’’
Realizujący:
p. Grażyna Durek
p. Beata Jatel
,,Mikroobserwacje’’
Realizujący:
p. Katarzyna Silwon
,,Rozszerzenie zajęć ruchowych w klasach I-III’’
Realizujący:
p. Marzena Dęby
,,Z siatkówką po zdrówko’’
Realizujący:
p. Dariusz Zalewski
,,Rytmiczne krzesełka’’
Realizujący:
p. Dorota Skorupska
,,One, two, Three – rhyme with me!’’
Realizujący:
p. Agnieszka Matukiewicz
,,Młody programista’’
Realizujący:
p. Ewa Pawłowska
p. Małgorzata Woroszyło |